Korona-situasjonen påvirker oss alle og samfunnet som helhet blir satt på prøve. I tider som dette er det spesielt viktig med solid infrastruktur og Internett og Telekom inngår som en viktig del av dette. Nettstar ønsker derfor å bidra til dugnaden på følgende måte:

 

1. Vi øker hastigheten til alle våre kunder

Mange selskaper har innført hjemmekontor for sine ansatte, og nå som skoler og barnehager stenges vil dette gi økt belastning på nettet. Videokonferanser og skoleundervisning via nettet + økt streaming i de fleste husholdninger kan gi utfordringer. Nettstar sitt fibernett er svært robust og rigget for å takle en slik situasjon som vi nå er inne i og for å bedre på situasjonen har vi besluttet å gi alle Nettstar kunder økt hastighet på sitt fiber-bredbånd. 

2. Vi sikrer god og stabil drift

Vi vil begrense vedlikehold av fibernettet til det absolutt nødvendigste for å sikre best mulig opplevelse for alle våre kunder som er hjemme. Den enorme trafikkveksten gjør at vi likevel må utføre noe arbeid på fibernettet, og enkelte kunder vil motta melding om at tjenestene vil være utilgjengelig under arbeidet. Vi skal selvsagt være så raske som mulig med å få de det gjelder tilbake på nett. Vi beklager ulempen dette medfører.

3. Vi må samtidig påregne noe forsinkelser i utbyggingsplanen

Gjeldende utbyggingsplan kan bli forsinket som følge av karantene hos egne ansatte og underleverandører. Situasjonen endrer seg daglig og det er derfor vanskelig å si noe på nåværende tidspunkt hvor mye forsinkelser dette vil medføre. Vi vil oppdatere denne siden etterhvert som krisen skrider frem.


Vi oppfordrer alle til å vise solidaritet og hjelpe hverandre gjennom tiden som kommer. Vi er et land bygget på dugnad, så la oss vise hva vi er gode for!

 

Med solidarisk hilsen fra hele teamet bak Nettstar.